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Paris – the refined rendering of the film in fashion

4 mai 2020

It is in a studio in natural light that we shot with Veronika Krajplova, model for the agency Crystal Models Paris.
Rare are the photographers who still shoot in silver film in the fashion world. Yet, the color rendering, the grain, this luminous and soft rendering. The film renders the flesh tones luminous, soft. Dark clothes shoot in blue, blacks are black and contrasted, while highlights take a warmer rendering. This right balance that makes the film’s rendering so magical, I studied it and educated my eye because it fascinated me. And today I’m one of those photographers who are called in the United States “Hybrid fashion Photographer”.

That is to say, we mix the best of both worlds. We make a few silver images that serve as a benchmark for our digital images. And we obtain a natural rendering and this mineral aspect, soft and contrasted at the same time.

In this portrait session, 80% of the images are digital and this allows you to understand how I use film rendering in my work as a fashion photographer.

C’est dans un studio en lumière naturelle que nous avons shooté avec Veronika Krajplova, mannequin pour l’agence Crystal Models Paris.
Rares sont les photographes à shooter encore en film argentique dans le milieu de la mode. Pourtant, le rendu des couleurs, le grain, le rendu lumineux et doux du Film a un côté magique. Le film rends les tons chair lumineux, plus doux.

Les vêtements sombres tirent dans les bleus, les noirs sont noirs et contrastés, alors que les hautes lumières prennent un rendu plus chaud. Ce juste équilibre qui rend le rendu du film si magique, je l’ai étudié et j’ai éduqué mon oeil car il me fascinait.

Aujourd’hui je fais partie de ces photographes que l’on nomme aux États-Unis « Hybrid fashion Photographer »
C’est-à-dire que l’on mixe le meilleur des deux mondes. On réalise quelques images argentiques qui nous servent d’étalons à nos images Numériques. Et l’on obtient un rendu naturel et cette aspect minéral, doux et contrasté à la fois.

Dans cette séance portrait, 80% des images sont numériques et cela vous permet de comprendre comment j’utilise le rendu du film dans mon travail de photographe de mode.

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